13.6.2014

Yllätys muuton mukana

Muutettiin siis Joensuuhun kesäksi ja haettiin mun tavaroita äitini varastosta. Sieltä löytyi jotain jännää, nimittäin mun Schleichit. Kuinka moni tietää tämän ilmiön?


Nämä ovat (tai ainakin olivat) käsinmaalattuja muovieläimiä, joita keräiltiin aikoja sitten yhden parhaimman kaverini kanssa. Mulla on näitä about 100 kappaletta ja rahaa on kulunut useita satoja euroja. Katsoin netistä ja joidenkin vanhimpien eläinten arvo on noussut jopa sataan euroon. Huh huh! En tiedä kyllä haluanko koskaan myydä näitä, koska niissä on niin paljon tunnearvoa :) Toisaalta säilytän niitä vain laatikossa kaapin pimenossa.

Muistan, kun halvimmat Schleichit maksoivat hieman alle 3 euroa ja nyt halvimpien hinta taitaa pyöriä siinä 4 euron paikkeilla.

Kerro jos olet keräillyt tai keräilet tälläkin hetkellä kyseisiä eläimiä.

Muistan kun aikoja sitten Schleichien jalkaan oli maalattu aina sininen pilkku, onko näin nykyään? Kutsuttiin näitä silloin sinipilkuiksi :) Ja mun kaikilla eläimillä taitaa olla tämä kyseinen pilkku jalassa.

Nämä voisivat ansaita jonkin paraatipaikan kotonani, mutta en tiedä haluanko pitää niitä esillä :D


26 kommenttia:

  1. Mulla on noit ihan hirveesti kotona :D Itselläkin on mennyt niihin rahaa vaikka kuinka paljon, mieli tekisi myydä niitä pois juurikin tuon nousseen arvon takia mutta pikkusisko ei anna... (:

    VastaaPoista
  2. Mä kans keräilin vielä yläasteikäisenäkin nuita schleich hevosia. Kaikki muut lelut olen myynyt pois, mutta nuita en raskinut! En muista yhtään monta niitä on, mutta kyllähän niihin varmasti on rahaa mennyt ihan kiitettävästi :-D

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva et sää kirjotat enemmän tänne blogiinki. Ilmeisesti sulla on aikaa. Millon tulee muutes parempi asunto esittely? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On joo aikaa nyt kesällä :) En oikein tiedä, ei olla saatu tätä kovin kivan näköiseksi :D

      Poista
  4. Mää oon niitä keränny ja niitä on jotain 40(??). Mä en oo varma onko niissä jaloissa tollasta sinistä pilkkua. Pikkusiskoni niitä vieläki keräilee. Ne lojuu jossain mun huoneen laatikossa. Sulla on tosi kiva blogi!!! Sparta on super söpö!!!! Ja niin on se toinenki pupu!!!! Minkä rotusia ne on???

    VastaaPoista
  5. mulla on moniakymmeniä noita, mutta vaa heppoja ja koiria :D

    -Tahma-tassut.blogspot.fi-

    VastaaPoista
  6. Kannattaa säilyttää, jos tulee joskus omia muksuja niin ne ois iki onnellisia tuollasista ihanuuksia! :) Ainakin minä pienenä kuolasin aina noiden perään, mutta en ikinä saanut haalittua niitä :D

    VastaaPoista
  7. Jepjoo keräilin itsekkin noita, lähinnä hevosia, mutta nyt oon ne jo antanut nuoremmille:)

    VastaaPoista
  8. Mulla on näitä yli 100 kpl :D Tuolla ne laatikossa majailevat tallessa :)

    VastaaPoista
  9. Joo oon keräilly, mut myin ne pois :D Kani-ihmisenä ostan välillä kanihahmoja!

    VastaaPoista
  10. mulki on niit schleichei jotai 70 varmaa :'D enkä enää tee niil mitää. Mut säästän varmaa mun lapsille ne :3 eli kyl kannattaa säilyttää ne! :D

    VastaaPoista
  11. Mullakin on noita aika paljon! Mut vaan hevosia :) Mulla oli sillon oikeein schleich talliki :D

    VastaaPoista
  12. Mulla oli muutama tuollainen, en niistä oikeastaan koskaan pahemmin innostunut, mutta koska niitä kaikilla oli, niin ostin sitten muutaman joukkoon kuuluvuuden vuoksi... Serkuilla ja kavereilla oli noita aivan hirmuisesti!

    VastaaPoista
  13. itekkin oon kerännyt nuita taino enemmänkin hevosia. Mulla on nuita jotain 100 itellänikin! :D

    VastaaPoista
  14. Mullakin on schleichejä ja aivan ihana kani/kaneja ja toivottavasti tulee poikasia :)

    VastaaPoista
  15. Onko Belmiina teillä niinkuin "lainassa" :)?

    VastaaPoista
  16. Siistii! Mulla oli kanssa näitä yli 70 ja melkein kaikki oli hevosia :D

    VastaaPoista
  17. Höhäää! Nää on ihania, nuorempana keräilin itselleni ja nykyään pojalleni. Tai no okei, itselleni, mutta kakara on loistava tekosyy!

    VastaaPoista
  18. Mä olisin aina halunnu noita pienempänä mutten saanu koska oli kuulemma liian kalliita :(

    VastaaPoista
  19. Mulla on schleichei nyt jotain 90 ne on hevosii ja sit noitten heppojen päälle viel kani ja 7 koiraa. Rahaa noihin on menny ja vie ne tilaa mun huoneestakin koska pidän schleich tallia :D

    VastaaPoista
  20. miten sait selville niitten arvon? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Googlasin ja löysin jonkun ulkomaalaisen sivuston, missä myytiin vanhoja Schleichejä.

      Poista