25.6.2014

Transformers (elokuva-arvostelu)

Oon katsonut monta kertaa Transformers -leffoja pätkissä ja puolikiinnostuneena. Melkein tasan vuosi sitten katsoin ekan, tokan ja kolmannesta osan ja yritin ihan oikeasti keskittyä ja saada jotain elokuvista irti. En saanut. Ainoastaan sain silmänruokaa ihanasta Shia Labeoufista, joka on näyttelijöistä mun ehdoton lemppari.

Transformers: Dark of the Moon | via Tumblr

Katsottiin toissapäivänä Samin kanssa ensimmäinen osa ja olin hieman skeptinen sitä kohtaan (TAAS). Huonoa läppää, juoni arvattavissa ja näyttelijäsuoritukset eivät ole mitään parhainta antia. Mutta loppuvaiheessa elokuvaa tapahtui ihme: aloin tuntea suurta sympatiaa Bumblebee -robottia kohtaan :D!

buzz

Tästä se innostus jotenkin sitten lähti. Kuvittelin robotit inhimillisiksi olennoiksi tai eläimiksi ja se auttoi kiinnostuksen pysymisessä. Odotin seuraavaa päivää innostuneena, koska katsottiin toinen osa. Pidin sitäkin hyvänä! Mitä on tapahtunut?!

Tänään katsottiin kolmas osa ja se ei ollut enää niin hyvä, mutta ihan toimiva. Parasta näissä leffoissa on tosiaan robottien sympaattisuus ja elokuvien jännityksellisyys. Tuuletin aina ihan hulluna, kun Bumblebee tai Optimus rökitti jotain vihollista! WOHOO :D

Jos robottileffat ja niin kutsutut "poikien leffat" eivät uppoa, niin suosittelen siti todellakin antamaan Transformersille mahdollisuuden. Mulla kesti monta vuotta innostua, ehkä säkin vielä innostut ;)

En ymmärrä miksi nämä leffat ovat saaneet noinkin keskinkertaiset arvosanat IMDB:ssä. Tosin itsekin olisin antanut vielä vuosi sitten. Ymmärtäähän tuon!

Alla olevista linkeistä pääsee Transformersien IMDB -sivuille.

Transformers - 2007
Transformers: Tuhon aikakausi - 2014 (JEE AION NIIN MENNÄ KATSOMAAN TÄN LEFFAAN)

Transformers

7 kommenttia:

  1. mä oon kattonu noi kolme ekaa joskus kauan sitte ku veliki katto :D nyt on pakko taas kattoo kaikki netflixistä!

    VastaaPoista
  2. Pakko kommentoida, että boksilla odottaa 3 ekaa leffaa ja aion pakottaa siskoni katsomaan ne. Kyllähän sitä animointia kelpaa katsella, valtava työ tehty näiden elokuvien eteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ihan hullun hyvin on tehty nää leffat :) Vähintäänkin sitä arvostaa.

      Poista
  3. Mun ehdoton suosikki on kaatuneiden kosto! Mutta ootko kattonu muita ns. poikien elokuvia esim. Hobiti, Star Wars(vanhimmat), Indiana Jones jne. Jos pidit yhtään Transformereista kannatan noiden muidenkin elokuvien puolesta. Ps. Käytätkö vielki niitä lenkkareita?? :D :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä :) Star Warseja katsoin joskus ihan pienenä, enkä muista niistä paljoakaan. Pitää tsekkaa uudestaan! Indiana Jonesit on ihan mun lemppareita. Katsottiin itseasiassa juuri pari päivää sitten kaksi ekaa :)

      Lenkkareita käytän usein :DD

      Poista
  4. Toissapäivänä pidettiin isosporukalla "kriisipalaveria", ja kun kriisi oli sumplittu kuntoon, päädyttiin yhen isosen luo jauhamaan meijän tavanomaista paskaa :D Siellä sitten puhuttiin kaikkee musiikista ja leffoista ja telkkarista yms ja sit se jonka luona oltiin sano et pitäs käyvä kattoo uusin transformeri porukalla. Mä totesin että en oo kattonu yhtäkään ni tämä tökkäs mulle käteen kolme ekaa. Olin silleen juu, voishan tuota kokeilla. Eilen illalla katoin ekan ja koukkuun jäin, tänään oli pakko kattoo toinen :D Aijon siis kattoo kolmannennki ja mennä porukan mukana kattoo neljättä :D En ois uskonu että minusta kuoriutuu tällasta puolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha hauska kuulla :DD Se on kyllä hyvä! Kuulemma uusin ei oo enää niin hyvä, vaikka en ookkaan nähnyt.

      Poista