3.1.2013

Kiusaamisesta juttua



46 kommenttia:

  1. Asiaa :D toivottavasti joku kiusaaja ymmärs tän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aziaaaa toivottavasti soikku tajus :D

      Poista
  2. ja mä en oo sua mitenkää vastaan! Sähän oot ihana <3

    VastaaPoista
  3. sun blogi on parhain mitä oon lukenu !!!

    VastaaPoista
  4. Iha kiva video. Mutta, en ite naurais jos oisin kiusannu jotai....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ei ollut tarkoitus. Tai siis en todellakaan naura sille jos oon joskus nauranut muille ihmisille. Nauroin lähinnä mun säälittävyydelleni :D Harmi jos tästä sai sen kuvan!

      Poista
  5. Niin on mun yksi kaveri on tyttö nii se vaa osaa ärsyttää ja olen poika kuten nimestä huomaa.
    Sun videot on oikeest hyviä ja sun ve on se niin vaikeeta video piristää mua aina ja kaikki muutkin ku minua kiusataan vielä!
    Mut opet ei välitä se on niin vammasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kokeile kertoa vanhemmille, yleensä se auttaa enemmän. Tsemppiä!

      Poista
  6. Tuntui videota katosessai, että rupeet pian itkeen :(

    Olisit antanut tulla vaan se helpottaa;)

    Itsekin itken aina välillä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmä :) En oo kovin herkkä ihminen. Eikä mua itketä nämä asiat ollenkaan. Mutta totta se on, että itkeä jaa jos siltä tuntuu kunhan sitä ei tee liian usein ;)

      Poista
  7. Hei tää oli kiva video, tai no voiko sanoa kiva, kun aiheena on kiusaaminen? :d No joka tapauksesssa, mulla on aika sama. Mua ei oo ns. kiusattu, enkä itksekkään sanoisi että olen tosissani ihmisiä kiusannut. Mutta onhan sitä tullut dissattua, niin kuin sinäkin videolla kerroit :( Ala-asteella mulla oli kolme hyvää ystävää, joista kahden kanssa välillä oli sellasta pientä " riitaa." Välillä oltiin keskenään parhaimpia kavereita ja joskus sitten ei edes toisiamme vilkaistu. Eli siis välillä dissasimme toisiamme, joka ei kenestäkään mukavalta tuntunut. Ala-asteen jälkeen vasta tajusin, että en oikeasti ollut niinkään niiden kahden kaveri. Minua oli ehkä helppo dissata, koska olin hiljainen ja en uskaltanut sanoa vastaan, ehkä olin sitten vain helppo kohde. Itse asiassa olen vieläkin hiljainen, mutta sen asian kanssa on oppinut elämään. Vieläkin tuntuu pahalta nuo ala-aste vuodet ja nykyään olen vanhan kaveriporukan yhden ihmisen kanssa hyviä ystäviä :) Soikku oot ihana ihminen ja uskalla olla oma ittes!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä! Siis mullakin on ala-asteelta vain yksi ystävä jäljellä ja ollaan mekin aika paljon kasvettu erillemme. Ei sitä kaikkien kanssa vaan voi tulla toimeen. Ihmiset on erilaisia :)

      Poista
  8. häh, et voi olla 21! :D näytät 15 vuotiaalta :D

    VastaaPoista
  9. Tytöt osaa olla ilkeitä. Oon itsekkin tyttö ja mulla ei ole oikeastaan ketään hyvää kaveria. Poikien kanssa on mun mielestä paljon rennompaa ja mukavampaa, koska pojat hyväksyy aina niinkun porukkaan..yleensä. Ainakin tuntuu sille. Menin yläasteelle niin ei ole oikeesti ketään kaveria. Pojatkin on sellasia epämukavia. Ala-asteella pojat oli tosi mukavia ja moniin hyviin muistoihin kuuluu poikia. Mä en oikein tiedä, miks mua välillä jätetään porukasta pois tai dissataan jonkun ihan typerän takia. Vaikkapa sen kun mä pidän tatuoinneista ja lävistyksistä. Mulla ei ole tatuointeja eikä lävistyksiä, mutta haluaisin. Oon aatellut sitä kanssa, kun mä painan vähän enemmän kun muut. En mielestäni oo lihavakaan. On mulle ihan päin naamaakin sanottu kaikenlaista ja sekin, että mä olen ärsyttävä. Mä en vaan itse tiedä, että mikä musta tekee ärsyttävän.. Kaikista kamalimmalle tuntuu se kun ne kiusaa joita luuli kavereiksi. Ei mua enää niin paljon ärsytä jos mulle jotain sanotaan. Ja mulle on sanottu, että jos ei välitä siitä kiusaamisesta sillälailla niinkun, että.. siitä niinkun ei sillee välitä niinkun..en mä osaa selittää. Sanon yleensä takasin ja oon joskus sanonut aika ilkeestikin, esim pari vk kun mun ''kaveri'' kertoi mun salaisuuksiani toisille. Joskus oli ala-asteella sellainen poika joka oli suoraan sanottuna täys kusipää. Sen pojan takia mun itsetunto on ihan pohjamudissa.

    Tästä tuli aika sekavaa ja pitkä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus ihmiset kiusaavat toisia, koska ei osata olla avarakatseisia. Erilaisia ihmisiä syrjitään ja heitä ei ymmärretä. Tämäkin oli tyhmästi sanottu, koska mikä on muka erilainen ihminen?

      Mun mielestä kaikki pitäisi vain hyväksyä sellaisena kuin he ovat ja jos omat arvot/kiinnostuksen kohteet ei millään kohtaa sen toisen ihmisen kanssa, niin sitten antaisi asian vain olla. Kiusaaminen on turhaa ja se ei hyödytä mitään.

      Poista
  10. Tosi hyvä video! (: Ja kiva ku löytää sielun toverin, oon meinaan ollu itekki kuvisluokalla (:

    VastaaPoista
  11. tää on kiva video:) mua on kiusattu 6 vuotta koulussa. oon kuulunut josku suosittuihi ja musta ei pidetty enää ja muut alko kiusaa mua.:(

    VastaaPoista
  12. Munkin parhaimmat kaverit on kiusannut mua eniten ja ihan samoista asioista! Silti nä kaverit käyttäyty ihan samal taval eli möläytteli ja sillai...:( onneks ei enää:)

    VastaaPoista
  13. Ihan huikee video. Toi on tosi mahtava juttu, että uskaltaa kertoa ja myöntää sen, että on itse kiusannut, mutta myös katuu sitä. Monet kiusaamisvideot koskevat vaan kiusaajia, monikaan ei kerro omista taustoistaan. Musta tuntuu, että moni kiusattu saa tän videon katsottuaan rohkeutta ja itsevarmuutta. Ihan mahtava video.

    www.tiia-valokuvaa.blogspot.com

    VastaaPoista
  14. mun pikkuveljeä kiusataan tosi rankasti, koulumatkoilla ja koulussa. Eikä sillä oo yhtään kaveriakaan :-( Tää on johtanu siihen et veljelläni on tullu itsetuhosia ajatuksia ja oikeastaan koko elämä menee pilalle. Ja harvat opettajat oikeesti ees puuttuu siihen, sanotaan vaan että "pekka älä viiti olla ilkeä" tai näin. Mun mielestä jokasesta kiusaamis tilanteesta kiusatulla pitäs olla vakavemmat seuraukset, eikä vaan tollasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun luin tän kommentin, pala nous kurkkuun. Mua ei ole koskaan kiusattu, mutta mun veljeä on, onneksi se loppui, kun tämä meni ylä-asteelle. Läheisen kiusaaminen on kaikista pahinta, itkin veljeni takia todella paljon, ja olisin koska vain ottanut kaiken paskan mieluummin itselleni.
      Veljeni on nyt kauppiksessa ja tosi suosittu, tsemppiä sulle ja sun veljelle!

      Poista
  15. Musta tuntuu et sua on taidettu kiusata vaan siitä kateudesta, joka on kyllä yleensä se kiusaamisen aihe ja varmasti aika moni on joutunut jonkinlaisen kiusaamisen kohteeksi, oli se sitten fyysistä tai henkistä joka on todella surkee asia. Mut sulla oli tosi kannustavia sanoja, kiitos niistä!(:

    VastaaPoista
  16. Jatkoa tuohon edelliseen viestiin. :) Mulla on sama juttu itseni kanssa, että en tykkää kertoa mun omista asioistani toisille, ja en myöskään halua että mua säälitään, se on vaan jotenkin ärsyttävää, ja tulee sellanen tunne niinkun mulla ois jotenkin "huonompi" elämäntilanne kuin muilla. Mulla on muutamia kertoja tullut riitoja kavereiden kanssa sen takia, että en oo halunnut kertoa jotain mun yksityisasioita tai yleensäkkään mun asioita, joka on mun mielestä aika turhauttavaa ja outoa? Mutta aina oon sitten saanut sovittua ja pitänyt asiat omana tietonani ns. "loppuun saakka". Toivottavasti moni kiusaaja herää, ja avaa silmät tän videon myötä. :)

    VastaaPoista
  17. tässä videossa on asiaa, oot ihana :)

    VastaaPoista
  18. Soikku sinä olet tähti!! :) Sun videoitas voi kattoa ihan millon vaan. Yleensä ku ärsyynnyn voin vaan kuunnella musiikkia, mutta sun videot saa mut sillonki nauramaan, ja alan taas vähän rakastaan maailmaa! :D

    VastaaPoista
  19. Vooi vähä kiva blogi:) Oot tosi sulone ja niin tuo sun kaniki!:D

    kääy tsekkaa mun blogi jaja liity lukijaks jos kiinnostaa!:)
    http://rhythmheat.blogspot.fi/

    ps. toi video on iha sika hyvä!:) Oot taitava tekee noit videoit:)

    VastaaPoista
  20. Musta on ihanaa, että ihmiset välittää siitä kun kiusataan ja on sitä vastaan. Mua on koulukiusattu, koska mulla oli pitkät kynnet ja musta se on aivan vitun tyhmä aihe kiusata! Yritin olla välittämättä sillon siitä, mutta se alko vaan pahentua ja mua alettiin haukkua ihan liikaa ja yks puukässän tunti aloin itkeä asian takia. Meillä oli sillon sijainen ja se onneks tajus sen vakavuuden ja puuttu asiaan. Nykyään yks tyttö vihaa mua ja sanoo kaikille ettei kannata olla mun kanssa tekemisissä, koska olen niin paksa ämmä. Mua ei kyllä se tyttö vois vähempää kiinnostaa! Ja mäkin voin myöntää että oon kiusannut ihmisiä sanoilla, mutta kadun sitä. Toivon et moni kiusaaja herää tän videon ansiosta! Ja tää anto mulle lisää voimaa(:

    VastaaPoista
  21. ekaks, ihan sairaam hyvä video !! puhut vaan tosiasioita ja huomas että tää aihe oli sulle oikeesti tärkee ja otit tän vakavasti ! tokaks, joo okei et ehkä näytä 21-vuotiaalta, mut ei kaikkien tartte siitä aina muistuttaa, eiköhän sitä oo kuultu jo tarpeeks XD ei sillä että niin ei sais kommentoida mutta ilmaisimpa vaan mielipiteeni :--D cause girl you're amazing, just the way you are <3 oot paras !! :):)

    VastaaPoista
  22. Oot ihana! Tosi kannustava ja positiivinen persoona! Alotin itsekin vlogin ihan vähän aikaa sitten, itseasiassa sä "kannustit" mua tosi paljon , kiitos siitä :-) Oon miettinyt että miten ton video kuvan saa suuremmaksi, en osaa hahahaa. Miulla se näkyy aina vaan pienenä enkä vaan onnistu sen koon muuttamisessa! Kiitos vastauksesta jo etukäteen, keep going girl!
    http://pphoebs.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  23. pakko tulla kirjottaa nyt viesti anonyyminä. kun on tämmöne aihe joka sopii tilanteesee niin hyvin.

    oon nyt 9lk ja mua on alettu kiusaamaan ihan yhtäkkiä aivan liikaa, en oo tehny mitää väärää. oon kaikille mukava, huolehin ulkonäöstä ja oon perus teini, saattaa saada jopa lissun kuvan. nii yhtäkkii must on alettu puhuu hirveesti seläntakana ja katotaa ilkeesti koulussa, miksi? onks ne mulle kateellisii vai oonko vaa nii kauhee? jopa ne joita oon aatellu koulukavereiksi ni puhuu paskaa seläntakana. kirjottaisin mielellään pitkän avautumisen tähän, mutten jaksa :DDDD mut ihana oot soikku <3

    VastaaPoista
  24. Tää oli tosi hyvä video ja paljo asiaa !! Ja sun blogis on tosi hyvä tykkään kattoo näit videoi tosi paljo ! (: Ja siis muaki kiusattii koko ala-asteen aja koska mul on vino hammas mikä ei suoristu vaik mitä rautoi kokeilee ..Saan mun kolmannet kiinteet raudat täs just ens viikol et jos pikkuhiljaa auttais seki ..? Mun 8 raudat ja pikkuhiljaa alkaa ottaa päähä! Opet ei välittäny vaik mua kohdeltii ku bakteerii .. Mut sit kerroin mun iskäl ja sit se helpotti ja sain uusii ystävii ja nyt ku oon ylä asteel nii mul on tosi paljo ystävii , eikä ne välitä siit et milt näytän .. Ja oon sitä mielt et kaikki ihmiset on kauniit jollai tapaa , ei välttämät ulkosest mut ehk sisäsest .. !

    VastaaPoista
  25. Tää on asiaa! Sä oot tosi ihana ku oot noin ilonen:) ja heii ne kiusaajat on ollu varmaan vaan kateellisia sulle ku oot noin valosa ja sosiaalinen:))

    VastaaPoista
  26. Aivan upee video, sä oot tosi kaunis! näin btw. Mutta mua on ne 3-tiettyä tyttöä, ne kiusas mua 4-luokalta asti, puhu paskaa mun seläntakana ja haukku ja kerto musta kaikkea mikä ei oo totta.. mutta yhtäkkiä 5-luokalla ne rupes mun kaveriks ja nykyään me ollaan parhaita kavereita. Mutta vielä 6-luokan syksyllä pari meijän luokan poikaa haukku mua kaikella tavalla. Mutta ne on lopettanu sen. Ja tää sun video on tosi mahtava ! Toivon et joku kiusaaja näkee tän videon ja muuttuu :) Vielä kerran oot varmasti tosi hyvä tyyppi ja haluaisin joskus sut tavata ja tutustua :)ja mun mielestä sä et oo ollenkaan ylimielinen :o ! Oot mahtava ja ihana ja kaunis (: ! Pidä hauska viikonloppu :)!

    VastaaPoista
  27. Itselläni on sellainen tilanne että olen ala-asteella ja eräs poika minua vuoden vanhempi kuristaa minua,hakkaa ja heittää ruusupuskiin. Nyt hän onneksi on lähtenyt ylä asteelle mutta silti minulla on vieläkin kamala olo että jos se vielä jatkaa tätä kiusaamista kun itse menen ylä asteelle kohta... Viime vuonna opettaja ei tehnyt tämän eteen mitään. Kahdesti meinasin kuristua ja pelkäsin suunnilleen kuollakseni.Poika sanoi aina että huomenna mä tapan sut. Olen tuntenut pojan jo päivähoidosta asti mutta ennen ei ole ollut mitään tälläistä. Sain onneksi tukea kahdelta parhaalta ystävältä mutta en uskaltanut kertoa asiasta vanhemmilleni enkä ole kertonut heille vieläkään,vaikka tapauksesta on jo vuosi.
    Onko sinulla ideoita miten voin päästä tästä pahasta olosta pois?
    Kiitos jos vastaat♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen todellakin kertomaan vanhemmillesi, mikset uskaltais? Tollaset asiat pitää hoitaa pois alta. Yleensä tämmöisiin tilanteisiin auttaa nimenomaan se juttelu ja sen pojan vanhempien pitää saada tietää asiasta! Tsemppii!

      Poista
  28. Hyvä video ja minkä koulun kuvisluokal olit?

    VastaaPoista
  29. Mä oon kuvis luokal ja mun luokal o vaa yks ala-asteelt, ja senki kaa ollaa vaa tuttuja -.- ja itekki löysin paljon saman'henkisiä' frendejä kuvisluokalt :D
    Mis koulus olit kuvisluokal?

    VastaaPoista
  30. Et oo todellakaan ylimielinen! Oon vaan ilonen sun puolesta, että sun elämä menee hyvin:) Ite oon joutunu muuttaan äidin luota pois(mahdollisesti pyritään muuttamaan takasin) ja mua on ahdisteltu, äidin poikaystävä on tappanu yhen ihmisen ja on vankilassa 8 vuotta... Mutta mä koitan ajatella kaiken positiivisesti, ja että kaikella on tarkoituksensa☻ Mulla on hyviä ystäviä, kiusaamista ei oikein oo ollu paitsi että monet meidän luokkalaiset puhuu must pahaa eikä tykkää must ollenkaan ku oon jotenki nii sellane et mua ei vaa oteta vakavasti ku oon oma itteni. = Mua ei kiinnosta ajatteleeko joku must pahaa. Ja tuota onko huono asia, että oon koulus vähä sellane seko ja oma itteni? Kiitos paljon jos vastaat!!!C:♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootpa kokenu rankkoja juttuja :/ No siis kannattaa aina olla oma ittensä ja en tiedä mitä meinasit tolla "seko oma itteni" :DD Mutta siis jos sä oot semmonen luonteeltas niin emmä nää mitään syytä mikset vois olla semmonen :))

      Poista
  31. Sillon joskus 6-9 vuotta sitten kun olin yläasteella mun rinnakkaisluokalla oli just sellanen klassinen paskanpuhuja, kävi aina sanomassa jollekin tytölle että Voi että kun sulla on ihanat silmät! Ja heti sen jäälkeen lähti kaveriporukkansa kanssa nurkan taakse jauhamaan paskaa siitä tyypistä.

    Kahesti yläasteella jouduin jälki-istuntoon jäämään, molemmat siksi, että sanoin tälle maahanmuuttajatytölle suorat mielipiteet tästä sen touhusta.
    Tyttöhän kävi vessassa vetämässä huulirasvaa alaluomiin ja meni muka-itkemään opettajille, että oon kamala rasisti.
    Jälki-istunnossa sitten katsoin aina Simpsoneita ja opettajat antoi karkkia, koska kulaan ei enää ottanut sitä tyttöä vakavasti, kun varmaan joka viikko joku istu sen takia siellä :D

    Mutta joo, kyllä me -91 oltiin jotain ihan erilaista.. :---D

    VastaaPoista
  32. hieno video ! :) vähän kyllä alko karmimaan toi että säkin oot ollu ''kiusaaja'' :s ite oon nyt 9 luokalla ja mua on oikeestaan kiusattu aina, nyt 8 ja 9 ei paljon kuitenkaan.. mutta oon ainakin aina yksin koulussa, en koskaan kenenkään kanssa.. pitäs jaksaa vielä tää kevät ja sitte opiskelemaan mut tuntuu kokoajan etten vaan oikeesti jaksa.. ystävien saaminen tuntuu niin vaikeelta, vaikka 7 ja 8 mulla oli tosi paljon kavereita ja 2 tosi hyvää ystävää... voi kumpa mä saisin sulta ton sun sosiaallisuuden ja positiivisuuden <3.. :(

    VastaaPoista
  33. säää näytät 15 vuotiaalta:D

    VastaaPoista