7.8.2014

Ilkeät kommentit

Oon lähiaikoina kuullut ja lukenut paljon blogien ja vlogien aiheuttamasta stressistä nuorille ihmisille. Se on surullista, koska kaikkihan me jotka kerromme elämästämme videon tai tekstin muodossa, niin rakastamme tehdä sitä ja siitä on kehittynyt läheinen harrastus itsellemme.

Monesti suurin aiheuttaja stressille on tuntemattomien ihmisten ja jopa anonyymien ilkeät ja herjaavat kommentit.

Kun aloitin vloggaamisen, niin sain paljon kivoja ja kauniita kommentteja, mutta niiden rinnalla erittäin uhkaavia ja todella törkeitä kommentteja. Musta muokkailtiin alastonkuvia nettiin ja niitä leviteltiin ties kenelle. Onneksi kaikki tämä tapahtui mun ollessa yli 18-vuotias. Tein kuvista rikosilmoituksen, mutta poliisi ei voinut tehdä asialle oikein mitään, koska kyse oli anonyymeistä. Monet mulle tarkoitetut kommentit kuitenkin täyttävät rikoksen tunnusmerkit ja se mua harmittaa erityisen paljon.

Helppohan se on ajatella, että antaa olla vain, mutta mitäs siten kun keskustelu menee niin henkilökotaiseksi, että ulkona vaanii tuntematon ihminen? Itselleni ei ole onneksi tapahtunut tämänkaltaista negatiivisessa mielessä.

Näitä asioita kannattaa miettiä, ennen kuin julkaisee itsestään mitään nettiin. En halua pelotella, mutta olen läpikäynyt niin törkeitä juttuja, että itsetuntoni oli todella alhainen näiden sattuessa. Nyt olen kasvanut henkisesti niin paljon, että mua ei jaksa kiinnostaa. Mitään raskauttavaa ei ole enää onneksi tapahtunut.

Mietin myös välillä itsekseni, että miksi olen ollut silmätikkuna jos olen niin ruma, kammottava ja vielä kaiken lisäksi ärsyttävä? Viha ja rakkaus ovat vahvoja tunteita, mutta välinpitämättömyys on vahvin. Jos jotain ei oikeasti kiinnostaisi, niin hän jättäisi rumat jutut kirjoittamatta. Tällaisia vain pohdin :)

PS. Tämä kirjoitus ei liity millään tavalla mun bloggaamiseen vaan nimenomaan vlogien tekemiseen. Blogissani kaikki kommentit ovat ihania ja kannustavia :) Nykyään tulee harvoin negatiivista kommenttia Youtubenkaan. Tätähän voisi ihan juhlia! Halusin vain tuoda tämän asian julki blogiini.

14 kommenttia:

  1. Heippa, olitko tehnyt bannerisi Gimpillä? Miten sait kanit leikattua irti ja sen tason taustan läpinäkyväksi? :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tehnyt. En kyllä valitettavasti yhtään nyt muista että miten :D Netistä löytyy suomeksikin tosi hyviä ohjevideoita :) Itsekin seurasin semmoista kun tein tota.

      Poista
  2. Musta sä oot tooosi kaunis ja tosi kiva ja tykkään lukea sun blogia ja kattoa sun videoita. Oot mun lempi bloggaaja ja vloggaaja! Ja vielä sulla on kani ja Tykkään lukea kani juttuja! :) Eka kun katoin sun videon ja sanoit jotain Spartasta esim: " nyt pois sängyltä(ja kaikkee tollasta) ihmettelin että mitä ihmettä! Sitte tajusin että sulla on kani jonka nimi on Sparta. Sulta sain myös innostuksen kanista ja nythän mulla on ihana kani! Kiitos Soikku!!!;):)

    VastaaPoista
  3. Sori et oon haukkunu sua! Mut mun on pakko tunnustaa että mä rakastan sua!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3:<3

    VastaaPoista
  4. Mäkään en tajua ihmisten ilkeyttä. Millo maailmasta tuli näin tämmönen

    VastaaPoista
  5. Mua ärsyttää yleensä kaikki feimit ja sellaset, jotka väkisin tyrkyttää itteensä joka paikkaan, mutta et sä oo semmonen, oot saanu sun suosion sun mielenkiintosilla jutuilla ja pirteellä luonteella! :) itse en siis oo ketään netissä haukkunut, tai mitään, sillä mun mielestä se on raukkamaista! Mä tiedän kyllä miltä se tuntuu, kun haukutaan yms, sillä musta on levitetty ihan kauheita kuvia.. ja en siis tarkoita mitään alastonkuvia, mutta ei se ole kiva, että silti entinen ystävä laittaa nettiin kuvia joita sillä ei ole ollut lupaa laittaa :( nykyään en välitä vaikka mua haukuttaisiin, yleensä suurin syy on mun välillä tummat silmänaluset, mutta eiköhän se ole jokaisen oma asia meikkaako ne piiloon vai ei.. :/ mutta hyvä, että sä et välitä siitä negatiivisesta enää niin paljoa :) oot ihana♥

    VastaaPoista
  6. Pyh, tollaset on tyhmiä, Soikku oot ihana, kaunis ja pirtee!:)

    VastaaPoista
  7. Kauheeta! Mihin tämä maailma on mennytkää!! Mut soikku oot tosi kiva ja kaunis:)

    VastaaPoista
  8. minä en tajua miksi ihmisten pitää olla tommosia! oot ihan paras soikku! :*

    VastaaPoista
  9. Jep, totta.
    Mutta anonyymit on anonyymeja just siks, ettei ne uskalla kertoa omia mielipiteitään itsenään, ja sittenkun ne on anonyymejä, niin ne ajattelee että "hei, ei kukaan tiiä et se olin mä, joten enköhän voi kirjottaa tosi ilkeen kommentin"
    En ees tienny et susta on tehty jotain tommosta!
    Mutta kannattaa vaan uskoo itteensä! Oot tosi kaunis, ja ainakin vlogeissa ja blogissa vaikutat tosi mukavalle (ja hei, pääsenhänmä varmaan tubeconissa sua tapaamaan!)

    VastaaPoista
  10. Tykkään ihan hulluna lukea blogias ja kotsoa videoitas! Sä vaan oot niin mahtava ihminen ja käyn heti päivän alkajaisiksi ennen ku teen mitään muuta kattoo et onko sulla uutta postausta:)! Jatka samaan malliin!!:3

    VastaaPoista
  11. Ylilauta nyt on sellanen. Kun sä lopetit välittämästä ne hyökkäs Mariieveronican kimppuun. Siitäkin mun tietääkseni liikkuu vähä häijympiä kuvia.

    VastaaPoista
  12. Ihmisiä ärsyttää millon mikäkin, ei tollasista kannata välittää! Sulla on hieno blogi ja osaat pitää jutut mielenkiintoisina, pää pystyssä vain eteenpäin. :)

    VastaaPoista